Retourneren
Consumenten
Retourneren kan bij ons binnen 60 dagen. Wij bieden dus naast de 14 dagen wettelijke zichttermijn nog wat extra tijd. Zo weet jij zeker of je hebt gevonden wat je zocht.
Je hebt dus 60 dagen bedenktijd. Wanneer je besluit om het product retour te sturen meld je dit bij ons, door te mailen naar klantenservice@trino.nl. Vervolgens heb je nog 14 dagen om het product daadwerkelijk retour te sturen.
Om een bestelling te retourneren kan je de volgende stappen ondernemen:
- Download en print Retourformulier of gebruik het meegeleverde Retourformulier
- Knip het retourlabel uit en vul de rest van het formulier in (gedeelte onder Afzender).
- Verpak de producten, indien redelijkerwijze mogelijk, in de originele verpakking en doe het ingevulde formulier erbij in.
- Label het pakket met het uitgeknipte retourlabel.
- Breng het pakket binnen 60 dagen na ontvangst naar een postkantoor of pakketpunt.
Retourneer het artikel binnen 60 dagen na ontvangst van je bestelling naar:
Krabpaal.nl
t.a.v. Retouren
Vosboerweg 1-11
7556 BT Hengelo
Om geretourneerde artikelen te kunnen wederverkopen dienen deze, indien mogelijk, in originele verpakking geretourneerd te worden. Mocht het product of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
Schrijf geen tekst op de verpakking. De retourzending dient voldoende gefrankeerd naar ons te worden gestuurd. De consument draagt het risico voor een retourzending. Wij adviseren daarom het verzendbewijs te bewaren, zodat je een eventuele vermissing kunt claimen bij jouw pakketvervoerder.
LET OP: Bij een klacht over beschadigde artikelen dient dit eerst voorgelegd te worden bij ons, zodat er in samenspraak besproken kan worden wat de beste en passende oplossing is. Mocht er bijvoorbeeld iets defect zijn wat niet repareerbaar is, dan kunnen wij overwegen om het artikel niet te laten retourneren. Dit bespaart tijd en retourkosten. Bij defecte artikelen welke geretourneerd worden op eigen initiatief zullen de verzendkosten niet worden vergoed.
Heb je een beschadigd artikel ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice. Wij kijken graag digitaal met je mee, wij ontvangen dus graag foto’s van de schade. Op deze wijze kunnen wij zorgen voor een passende oplossing en is retourneren misschien niet eens nodig.
Uitgesloten van retournering zijn:
– Artikelen die in opdracht van de koper zijn vervaardigd
– Artikelen anders gekocht dan via onze webshop
– Wij behouden het recht om geretourneerde producten, slechts gedeeltelijk van het factuur bedrag te crediteren wanneer het product reeds gebruikt of beschadigd is
Retourzending, wie betaalt de retour verzendkosten?
De klant betaalt verzendkosten voor het verwerken en bezorgen van bestellingen, deze kosten zullen wij bij retournering vergoeden. De retour verzendkosten zijn voor rekening van de koper. Het verwerken van retouren duurt maximaal 5 dagen na binnenkomst in ons magazijn.
Uitbetaling
Na ontvangst en inspectie van geretourneerde artikelen zullen wij zo spoedig mogelijk overgaan tot terugbetaling. Binnen 2 werkdagen na het verwerken van jouw retourzending wordt het aankoopbedrag inclusief de verzendkosten gecrediteerd.
Bedrijven
De Wet kopen op Afstand is niet van toepassing op bedrijven. Bedrijven hebben wettelijk geen recht van herroeping. Indien bedrijven aangeschafte artikelen retour willen zenden dan zijn er meestal wel mogelijkheden om je tegemoet te komen. Neem daarvoor eerst telefonisch contact met ons op.